závěrečná zpráva

26.06.2013 20:22

Závěrečná zpráva z 5. Classic Motocross Hradec Králové 7-8.6.2013

Předem Velice Děkuji Všem zúčastněným,  vy všichni od diváků, jezdců, pořadatelů, dětí, důchodců vytváříte tuto akci,a ta je díky tomu taková jaká je.  A troufám si říct, že převažují kladné ohlasy.

Nejvíce potěšující je chvála hlavně starších diváků, kteří při návštěvě našeho srazu zapomenou na své nemoci a vzpomínají, jak dříve jezdili a chodili na různé závody.

Hlavní Dík všem, kteří organizují ,přispěli a léta přispívají svou pomocí ke konání této akce. Jirka Kotiza- kterému jsme vděčni za stavbu a přípravu tratě i celého areálu (včetně náročné údržby buldozeru).  Partě kolem Přemka Rothanzla kterému jsme vděčni že ta trať vůbec je. – Petru Bystrianskému (Bistrouši) , Panu Bramborovi, Zdeňku Novotnému, Petru Havelkovi, Robertu Rothanzlovi, Martinu Švehlovi, Alanu Smuckovi  a ostatním kterým se omlouvám že je nedokážu vyjmenovat. Zapomenout nemůžeme taky na ty kteří už nejsou mezi námi – nejobětovanější  kamarád Petr Lebiš (který ještě předloni v pátek před závody absolvoval chemoterapii a odpoledne už kropil trať) a také na společného kamaráda Libora Doležala.

Druhým rokem se všichni těšili na (a velký ohlas mělo)  komentování a i pomoc Pavlíny Mlatečkové, Letos s vydatnou pomocí s administrativou se sama nabídla Jarka Švejdová a Kamila Součková s Evou Vejběrovou kteří pomáhali s výsledky Norbertu Kosinkovi. A také pomoc příbuzných a dětí všech výše jmenovaných.

Bez žádných okolků na tuto akci finančně přispívají Mirek Kalousek, Martin Šimánek, Milan Zitko, Tomáš Sulek  a nemalé hmotné dary do cen pravidelně darují Jiří Bořek ,Láďa Suchý, Vašek Uhlíř,   a letos  i Miloš Herink, Pavel Vladyka výrobce nápojů BigShock a firma Toplac.  Vděčni jsme i za zdravotní zabezpečení Českému Červenému kříži.

Já , ale považuji tento pátý sraz za nejhorší .

 Proklínal jsem předčasné přihlašování,  protože jsem  kvůli množství přihlášených odstoupil od úvahy se na to vykašlat. ( Zvláště po událostech které mě letos potkali a po potížích s lidmi kteří se chtěli na této akci finančně zahojit.) A to jsem netušil jaké problémy nastanou s počasím, zvláště pak kdy  ještě ve středu před závodem  jsem byl snad jediný který trval na tom že to v sobotu bude.   Do teď přemýšlím zda to byla dobrá volba?     Problém byl hlavně s prostory na parkování protože louka byla pod vodou a příjezdová soukromá cesta velice problémová (proto taky o 5Okč dražší příspěvek (dobrovolný ).       

Předčasné přihlašování mě taky zklamalo.        Trochu chápu že spoustu lidí nepochopilo že trvám na jednotných startovních číslech pro všechny kategorie (a taky co tím míním) Ale i letos se ukázalo že někteří lidi si pak jezdí jak chtějí a v kategoriích kam se nepřihlásili.     A tak je pro ulehčení lepší když ke každému číslu je jedno příjmení. Já jsem měkej a  neschopnej to uhlídat.  Taky chci aby byli všichni spokojeni , ( akce je pořádaná více pro ty co mají radši pěkné motorky než ty co chtějí za každou cenu být na bedně.)        I tak jsem chtěl pro chtivé závodníky aby bylo vše v pořádku.  Sehnal jsem tři chlapy na počítání, tři ženský na zapisování. (Do teť jsem to počítal sám jen za pomoci náctiletých dcer kamarádů) .   Bohužel jsem to zase spackal já.  Holky u zápisu logicky  škrtly  předem přihlášený , kteří se nepřišli podepsat, byli totiž považováni za nepřítomné  (bohužel i ty co mi předtím velice pomohly a já jsem chtěl aby neplatili startovné).  Nebyli pak zapsáni v dané kategorii a poctivý Norbert Kosinka je pak nedal do výsledků.  I tak by se chyb našlo víc.

Na naši obhajobu si ale nedovolím nezmínit i dnes směšnou příhodu kdy si jeden účastník zarezervoval st. č. 5 jako jeden z prvních přihlášených již v březnu (musím zmínit že jsem opět považoval za logické že kdo se přihlásí dřív má přednost). Týden před závody se přihlásil další závodník požadující st.č. 5 a o den později jeho kamarád S tím samým požadavkem!, oba jsem meilem poprosil aby si třeba přidali jedničky (,15 a 151). V den závodů pak koukám jak tři holky řeší  st. č. 5. Nakonec koukám jak účastník přihlášený v březnu si lepí 15 . Jenže tím to nekončí a nastává problém že třetí účastník ji chce taky . No Prdel Ne? Musím však uznat že později přihlášený měl 5tku jako součást polepů na moto a i na drezu, a přelepením by ztratil na kráse o čemž jak jsem psal mi jde více než  o závody,     No ale pohoda má ještě větší přednost ne ?

Potěšitelný  byl pro mnohé nárůst účastníků jízd - 132 jezdců

Z toho 28 pionýrů a 10 dětí. Očekával jsem nejvíce Twinshocků , ale 32 motorek  mě překvapilo a radši jsem je rozdělil na dvě skupiny. Radost mi jako vždy dělala účast nejstarších motorek. Mrzelo mě že nepřijel Pan Staník na svém Péráku a  dále pak  neúčast i jiných dosud účastnících se!  Což potvrzuje mou úvahu o horšící se kvalitě mého pořádání.

Zvláště mě pak velice zklamala neúčast dřívějších vystavovatelů.  Mrzí mě že milovníci značky ČZ ze Slovenska kde 4lidi přijeli ve třech dodávkových! automobilech nepřivezli ani jednu motorku ( i když jsem velice rád že aspoň přijeli). Já ale ty co pomůžou s atmosférou a přivezou motorku na výstavu, beru jako Největší poděkování nám pořadatelům s touto akcí.   (i když jsem češi a ti co nic nemají jim to pak poplivou).

Výstavu přesto tradičně podpořili Milan Zitko se svými ČZ, Mirek Kalousek se svým úžasným stánkem Tatran (škoda že takových stánků není víc). Jarda Pácal s Esama, Alan Smuck s Maicama Hondou a Čz,Tonda a Páni KTMmáci, Petr Pospíšil, odrostlí kluci z Pardubic s Jawičkama, Záchrana trialu Pan Kříž  z Říčan a spousta jiných které jsem nevyjmenoval  a tím se jim Omlouvám .     Též jsem rád že pozvání na výstavu přijali neterénní stroje . Všem těmto Velký Dík.

Co  se týká jízd  které jsem sice moc nevnímal, myslím že bylo na co koukat a taková sešlost od pionýrů, péráků, faltovek až po dnes módní vlnu youngtimerů 80tých let.      I ty děti mi přišly že se jim staré motorky líbily a snad v budoucnu neskončí ve šrotu.           Pár lidí mi říkalo že nechápe proč tam máme pionýry – podle mne je to nejen po technické stránce zajímavé, ale co se týká závodů tak to předčí i Moto3 v GP.       Vidět takové souboje  o pětadvacáté místo a navíc 4 motorky na skoku vedle sebe?     Parta kolem Julka Brandy, 74 letého Pana Somra ( kdy já si v 37 letech říkám že jsem rád že bydlím v přízemí) nezůstala o moc pozadu.  Souboj Milana Zitka s Frantou Bezdíčkem ukázal čeho byly schopny dvoulaufy před 50roky!  Sláva Branda, David Říha to ukázaly  na o 1Olet mladších strojích, zatímco třída Twinshock  potvrdila že na sklonku 7O let byly zetky už bez šance a třída do roku 90 ukázala končící éru půllitrových dvoutaktů.    No Classic Motocross.    Díky

Doufám že si to  většina z Vás užila a odjížděli jste spokojeni.    Omlouvám se za moje nedostatky  v organizaci i v chování   

Děkuji                                                                    Michal Griger   24. 6. 2013